Sou aquí:   
Inici > Tràmits > Urbanisme. Obres > Sol·licitud de devolució de fiança dipositada per obres (RETORN)
Informació sobre el tràmit

Codi: URB010

 

Descripció

 

Aquest tràmit permet sol·licitar:

  • Retorn de la garantia per la gestió de residus de construcció (Comunicacions prèvies).

  • Retorn fiança / dipòsit en concepte de reposició de voreres / calçades (Llicències urbanístiques).

 

Qui ho pot demanar:

 

- Qualsevol persona física o jurídica

- Si aquesta delega en una altra per a què la representi, a més de les dades de la persona titular s'han d'indicar les dades corresponents a la persona representant.

- La representació ha d'estar degudament justificada amb els corresponents documents acreditatius.

Canals de tramitació:

 

  • Per Internet: cal que empleneu la sol·licitud i adjunteu la documentació requerida.

  • Formulari electrònic + Presencial: Cal emplenar prèviament la sol·licitud en línia i deixar-la pendent de signatura (tramitació no electrònica). Tingui en compte que només disposa de 10 dies naturals per venir presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a signar la instància, ja que transcorregut aquest termini, si no ha pogut venir a signar, la seva sol·licitud serà eliminada sense registrar-se i no tindrà efectes administratius.

 

IMPORTANT: La data de registre d’aquest tràmit serà la del dia en que sigui signat a l'OAC.

 

Període de l’any en què es pot demanar:

 

Durant tot l’any.

 

Preu:

 

Sense cost.

 

 

Documentació que cal aportar:

(Tota la documentació tècnica cal que estigui signada digitalment per tècnic/a competent)

 

  • Còpia del rebut o carta de pagament.

  • Imatges de les obres executades.

  • En cas de no coincidir el titular de la llicència o comunicació d’obra, cal aportar l’autorització del titular per a efectuar aquest tràmit.(Cal aportar còpia del DNI de la persona que autoritza.)

  • En cas de fiança per a la gestió dels residus:

    • Certificat acreditatiu de la gestió dels residus, on consti la identificació de l’obra, emès per la persona gestora de residus en compliment a l’article 15 del Decret 89/2010 de 29 de juny.

    • Número de compte bancari on es vol que es procedeixi a efectuar el retorn.

    • Si s’escau, certificat final d’obra i plànols final d’obra.

  • En cas d’aval per a la reposició de voreres / calçades:

    • Certificat final d’obra.

    • Informe favorable de la primera ocupació, per part del tècnic / a municipal (si s’escau)

    • Imatges de l’execució (solapaments i reposició) en el cas d’obres per serveis.

 

Termini de resolució:

 

No aplica.

Responsable:

 

Departament d’Urbanisme i Espais Públics.

Silenci Administratiu:

 

Per la naturalesa del tràmit no es contempla.

 

Normativa General:

 

  • Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament de protecció de la legalitat urbanística.

  • Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya

  • Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.

  • Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme.

  • Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme.

  • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  • Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s´aprova el Reglament d´obres, activitats i serveis dels ens locals.

  • Decret 209/2023, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Codi d’accessibilitat.

  • Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de Catalunya (PROGROC), es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció.

  • Ordenances municipals.

 

 

Models a descarregar:


Tramita amb certificat electrònic

      Tramita amb signatura presencial