Codi: OVP002
Descripció:
Aquest tràmit permet a les associacions veïnals, a les entitats sense ànim de lucre inscrites en el Registre municipal d’entitats i als centres educatius, sol·licitar l'autorització per poder organitzar activitats que incloguin manipulació d'aliments (menjar / begudes) en un espai públic i/o equipament municipal.
Per una mateixa activitat cal sol·licitar aquesta autorització i si fos necessari complimentar la resta de tràmits que permeten la cessió dels aparells audiovisuals, la cessió de materials o la petició d'ús d'equipaments. Encara que sigui per la mateixa activitat, cal emplenar cadascun dels tràmits que es requereixin.
Qui el pot demanar?
Associacions veïnals, entitats sense ànim de lucre inscrites en el Registre municipal d’entitats i centres educatius.
Requisits previs
-
Cal que siguin activitats d’interès sociocultural i/o lúdic, o bé activitats de formació, organitzades per associacions inscrites en el Registre Municipal d’Entitats, i en cap cas pot ser per a ús privat o personal.
-
Que l’entitat organitzadora disposi d’una assegurança de responsabilitat civil que cobreixi específicament el risc per intoxicació alimentària.
-
Que totes les persones que participin en l’organització de l’activitat disposin de la formació corresponent.
Canals de tramitació
-
Per Internet: cal que empleneu la sol·licitud i adjunteu la documentació requerida.
-
Formulari electrònic + Presencial: Cal emplenar prèviament la sol·licitud des de casa i deixar-la pendent de signatura (tramitació no electrònica). Tingui en compte que només disposa de 10 dies naturals per venir presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a signar la instància, ja que transcorregut aquest termini, si no ha pogut venir a signar, la seva sol·licitud serà eliminada sense registrar-se i no tindrà efectes administratius.
IMPORTANT: En relació al còmput de terminis, es considera com a data i hora de presentació de la sol·licitud aquella en què s´hagi dut a terme la signatura presencialment a l´Oficina d´Atenció Ciutadana (OAC). A aquests efectes, en cap cas pot ser objecte d´ampliació un termini ja vençut.
Període de l'any en què es pot demanar
Durant tot l'any.
Termini per iniciar aquest tràmit
Amb una antelació mínima de dues setmanes abans de l'activitat.
Preu
Sense cost.
Documentació a aportar
-
Sol·licitud d'autorització (veure model). Cal descarregar, complimentar i adjuntar al formulari abans de signar i enviar.
-
Certificats de manipulador, amb una antiguitat màxima de 3 anys (un certificat per cada persona en un sol fitxer)
-
Pòlissa d’assegurances que cobreixi específicament el risc d'intoxicació alimentària.
-
Comprovant de pagament de l'assegurança.
Termini de resolució
No aplica.
Responsable
Departament de Salut.
Silenci administratiu
S'entén denegada la petició sinó hi ha resolució expressa del departament responsable.
Normativa general
-
Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
-
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Més informació
-
En cas d’utilitzar planxa, hi haurà d’haver un extintor en algun lloc visible, i que les persones encarregades de la cuina el sàpiguen utilitzar en cas de necessitat.
-
-
Cal descarregar, cumplimentar i imprimir (amb el botó inferior dret) en pdf la fitxa d'al·lèrgens (veure model) que caldrà tenir visible durant el desenvolupament de l'activitat; així com el rètol de venda d'alcohol.