Codi: URB003
Descripció
Aquest tràmit permet comunicar les obres següents:
-Reforma d’interior generalitzada i/o de distribució d’espais, en habitatges i que no afectin de forma generalitzada elements d’estructura resistent de l’habitatge i de l’edifici.
-Reforma d’interior generalitzada i/o de distribució d’espais, en locals i que no afectin de forma generalitzada elements d’estructura resistent de l’edifici.
-Reforma o rehabilitació de l’edifici que afecti parcialment l’estructura (estintolaments de parets mestres, reforç de forjats).
-Execució o modificació d'obertures que afecten puntualment elements estructurals.
-Canvi o reparació puntual de l’estructura resistent.
-Construcció de murs de contenció de terres.
-Instal·lació d'ascensors a l’interior de l’edifici.
En sòl no urbanitzable i sòl urbanitzable no delimitat:
-
-
Els actes subjectes a intervenció emparats en un PAE o un pla urbanístic que ordeni amb el mateix detall els terrenys afectats, sempre que no requereixin l’elaboració d’un projecte tècnic d’acord amb la LOE.
-
Les obres de connexió, substitució, sondatges de comprovació i reparació d’avaries de les infraestructures de serveis tècnics a que fa referència l’article 35.4bis.a, excepte les que estiguin subjectes al règim de declaració responsable que estableix la legislació de Telecomunicacions.
No és d'aplicació en cap dels següent supòsits:
- Edifici catalogat o especialment protegit.
- Canvi total o parcial de l'ús legalment existent a l'edifici o establiment.
- Ocupació de la via pública
Qui ho pot demanar:
- Qualsevol persona física o jurídica
- Si aquesta delega en una altra per a què la representi, a més de les dades de la persona titular s'han d'indicar les dades corresponents a la persona representant.
- La representació ha d'estar degudament justificada amb els corresponents documents acreditatius.
Canals de tramitació:
-
Per Internet: cal que empleneu la sol·licitud i adjunteu la documentació requerida.
-
Formulari electrònic + Presencial: Cal emplenar prèviament la sol·licitud en línia i deixar-la pendent de signatura (tramitació no electrònica). Tingui en compte que només disposa de 10 dies naturals per venir presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a signar la instància, ja que transcorregut aquest termini, si no ha pogut venir a signar, la seva sol·licitud serà eliminada sense registrar-se i no tindrà efectes administratius.
IMPORTANT: La data de registre d’aquest tràmit serà la del dia en que sigui signat a l'OAC.
Període de l’any en què es pot demanar:
En qualsevol moment abans d’iniciar les obres.
Preu:
Segons les Ordenances Fiscals:
Documentació que cal aportar:
(Tota la documentació tècnica cal que estigui signada digitalment per tècnic/a competent)
-
Formulari de sol·licitud específic (Comunicació Prèvia tipus III).
-
Autorització / poders de representació (acompanyat de còpia de DNI de la persona representada).
-
Projecte tècnic (signat digitalment pel tècnic/a competent).
-
Pressupost d’execució material.
-
Assumeix tècnic (signat digitalment pel tècnic/a competent).
-
Designació del Coordinador en matèria de Seguretat i Salut (signat digitalment pel tècnic/a competent).
-
Estudi Bàsic de Seguretat i Salut / Estudi de Seguretat i Salut (signat digitalment pel tècnic/a competent).
-
Estudi de gestió de residus (signat digitalment pel tècnic/a competent).
-
Document d’acceptació de residus per part d’un gestor de residus autoritzat.
-
Certificat sobre el compliment de les distàncies reglamentaries d’obres i construccions a línies elèctriques.
-
Certificat de col·legiació i/o declaració responsable (vigent).
-
Declaració responsable del compliment de l’obligació de notificar les obres als ocupants i propietaris de l’edifici en el cas de que s’actuï a l’estructura (art. 128.3 de l’Ordenança Metropolitana d’Edificació).
-
Justificant del pagament de la taxa i de l’ICIO.
-
Justificant de pagament de la garantia per la gestió de residus de construcció.
Per al retorn de la garantia per la gestió de residus de la construcció serà imprescindible, mitjançant el tràmit específic de sol·licitud de devolució de fiança dipositada per obres, aportar:
-
Certificat acreditatiu de la gestió dels residus, on consti la identificació de l’obra, emès per la persona gestora de residus en compliment a l’article 15 del Decret 89/2010 de 29 de juny.
-
Imatges de les obres executades.
-
Certificat final d’obra.
-
Elements auxiliars d'obres i instal·lacions: quan l'actuació contempli la instal·lació de tanques provisionals d'obres, bastides i instal·lacions o elements similars, ocupant l'espai públic, la documentació tècnica haurà d'incorporar documentació gràfica d'aquests elements, la superfície ocupada i el termini d'ocupació, i la justificació de l'accessibilitat d'acord amb la normativa vigent o la proposta de l'alternativa provisional en les afectacions. Prèviament a la implantació, caldrà formular una sol·licitud d'ocupació de la via pública. (Departament de Seguretat i Convivència Ciutadana).
Termini de resolució:
No aplica.
Responsable:
Departament d’Urbanisme i Espais Públics.
Normativa General:
-
Llei 1/1995, de 16 de març, per la qual s'aprova el Pla territorial general de Catalunya.
-
Pla General Metropolità aprovat definitivament el 14 de juliol de 1976.
-
Llei 12/2023, de 24 de maig, pel dret a l'habitatge
-
Decret 141/2012 sobre condicions mínimes d’habitabilitat dels habitatges i la cèdula d’habitabilitat.
-
Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament de protecció de la legalitat urbanística.
-
Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya
-
Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
-
Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme.
-
Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme.
-
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
-
Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s´aprova el Reglament d´obres, activitats i serveis dels ens locals.
-
Decret 209/2023, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Codi d’accessibilitat.
-
Decret 89/2010, de 29 de juny, pel qual s’aprova el Programa de gestió de residus de Catalunya (PROGROC), es regula la producció i gestió dels residus de la construcció i demolició, i el cànon sobre la deposició controlada dels residus de la construcció.
Models a descarregar: