Codi: URB001
Descripció:
Aquest tràmit permet comunicar la primera utilització i ocupació d’edificis desprès d’haver fet les obres següents:
Construcció d'edificis de nova planta (incloses cases prefabricades)
Obres d’ampliació, modificació, reforma o rehabilitació que alterin la configuració arquitectònica dels edificis, entenent per aquestes les que tinguin caràcter d’intervenció total o les parcials que produeixin una variació essencial de la composició general exterior, la volumetria, o el conjunt del sistema estructural, o tinguin per objecte canviar els usos característics de l’edifici.
Canvi d'edificis a ús residencial.
Qui el pot demanar?
Qualsevol persona física o jurídica
Si aquesta delega en una altra per a què la representi, a més de les dades de la persona titular s'han d'indicar les dades corresponents a la persona representant.
La representació ha d'estar degudament justificada amb els corresponents documents acreditatius.
Canals de tramitació
Per Internet: cal que empleneu la sol·licitud i adjunteu la documentació requerida.
Formulari electrònic + Presencial: Cal emplenar prèviament la sol·licitud des de casa i deixar-la pendent de signatura (tramitació no electrònica). Tingui en compte que només disposa de 10 dies naturals per venir presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a signar la instància, ja que transcorregut aquest termini, si no ha pogut venir a signar, la seva sol·licitud serà eliminada sense registrar-se i no tindrà efectes administratius.
IMPORTANT: La data de registre d’aquest tràmit serà la del dia en que sigui signat a l'OAC.
Període de l'any en què es pot demanar
Durant tot l'any.
Termini per iniciar aquest tràmit
La comunicació es presenta un cop finalitzades les obres.
Preu
Segons ordenança fiscal.
Documentació a aportar (Tota la documentació tècnica cal que estigui signada digitalment per tècnic/a competent)
Formulari de sol·licitud específic (Comunicació de primera utilització i ocupació d’edificis)Consultar la relació de documentació que cal aportar directament a la pàgina 2 de la instància.
Autorització de representació (acompanyat de còpia de DNI de la persona representada i/o poders)
Termini de resolució
No aplica.
Responsable
Departament d'obres.
Silenci administratiu
Per la naturalesa del tràmit no es contempla.
Normativa general
Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament de protecció de la legalitat urbanística.
Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya
Llei 29/2010, del 3 d'agost, de l'ús dels mitjans electrònics al sector públic de Catalunya.
Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme.
Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s´aprova el Reglament d´obres, activitats i serveis dels ens locals.